Páginas

viernes, 14 de octubre de 2011

SI... JO ESTUDIO EN UNA ILLA!!

Estic gaudint de platges paradisíaques, concerts de samba, futbol, postes de sol i un llarg etc. Ara bé, crec que ha arribat el moment de parlar sobre el motiu ‘principal’ pel qual considero que soc un privilegiat de poder viure aquesta experiència tan formidable: Els estudis. I és que el clima, els paisatges i l’ambient d’aquesta ciutat, fa que tot plegat semblin unes llargues vacances en una ciutat tropical. Però no és així, estic aquí per estudiar!

Ara soc estudiant de la ‘Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAU)’ de la ‘Universidade Federal do Río de Janeiro (UFRJ)’.

 A l'esquerra la Illa de Fundão i a la dreta l'edifici d'Arquitectura

Bocabadat. Així és com em vaig quedar. Saber que el teu nou campus universitari és una illa sencera de 5.238.337,82 km², creieu-me que impacte, i molt. De fet, la Illa de Fundão (Cidade Universitária) és un barri de la Zona Nord de Río de Janeiro.

Una anècdota graciosa és la que em va passar un dels primers cops que anava a aquesta illa; vaig baixar en una parada de bus que no era, i totalment perdut, després de buscar el meu edifici durant una hora (desfent-me de la calor que feia), em vaig donar per vençut i vaig agafar un taxi que em portés. Al veure el recorregut que vàrem fer, va ser quan realment em vaig adonar de la grandiositat d’aquesta ciutat universitària.


Del propi edifici d’arquitectura, em va cridar l’atenció el tracte directe i la sensibilitat que té amb la naturalesa i amb l’espai exterior. Porxos oberts, patis verds, passadissos sense cap tipus de tancament i grans vidrieres,  són elements que fan els espais molt agradables i que et permeten viure la sensació de no saber mai si estàs dins o fora de l’edifici.

Jardins dissenyats per Burle Marx (mateix arquitecte brasileny que va dissenyar el passeig de Copacabana) i fotos de l'interior de l'edifici.

Conferència de l'arquitecte espanyol Iñaki Abalos i foto de la maqueta de l'actual projecte en el que estem treballant.

Per acabar, vull agrair públicament als meus pares que em brindin aquesta possibilitat, tant emocionant com formativa. Gràcies!