Páginas

miércoles, 14 de marzo de 2012

CARNAVAL!!!

Sent sincer, des de que vaig veure al gran Ronaldo desfilant al carnaval de Río de Janeiro, sempre ho he volgut fer! No va ser fàcil (ni barato), però ho vam aconseguir!

Com tots sabreu, és compartida la opinió de que el carnaval de Río és el millor carnaval del món. Alguns diuen que no, perquè diuen que es tracta de veure una desfilada i no participar-hi. Doncs com hi vaig participar, jo soc dels que opinen que és el millor!

Siendo sincero, desde que vi al gran Ronaldo desfilando en el carnaval de Río de Janeiro, siempre lo he querido hacer! No fue fácil (ni barato), pero lo conseguimos!

Como todos sabréis, es compartida la opinión de que el carnaval de Río es el mejor carnaval del mundo. Algunos dicen que no, porque dicen que se trata de ver un desfile y no de participar. Pues como desfilé, yo soy de los que opinan que es el mejor!


Oficialment el carnaval es comprèn entre els dies 17 i 21 de febrer, on les escoles de samba desfilen a diari al Sambódrom en una espècie de competició. Evidentment, desprès de la graaaan coordinació de la nostre escola, NO ens vam classificar! Llàstima... Villarato!

Extraoficialment, el carnaval acaba durant més d’un mes, ja que entre pre-carnaval i post-carnaval, on els blocs de samba surten al carrer, s’allarga. Així que els brasilers estan de festa una bona temporada.

La disfressa. Crec que aquest tema mereix una especial reflexió. Jo no he estat mai de grans disfresses, i suposo que per això, el karma ha volgut venjar-se de tants anys fent-li tant poc cas al carnaval, fent-me portar una senyora disfressa. És evident que no vam tenir on escollir, ja que les escoles de samba es passen mesos preparant-se pel carnaval, així que pretendre escollir disfressa i escola (cada escola té una disfressa) a dos dies del carnaval, era una batalla perduda.

Oficialmente el carnaval se comprende entre los días 17 y 21 de febrero, donde las escuelas de samba desfilan a diario en el Sambódromo en una especie de competición. Evidentemente, después de la graaaan coordinación de nuestra escuela, NO nos clasificamos! Lástima… Villarato!

Extraoficialmente, el carnaval acaba durando más de un mes, ya que entre pre-carnaval y post-carnaval, donde los blocos de samba salen a la calle, se alarga. Así que los brasileños están de fiesta una buena temporada.

El disfraz. Creo que este tema merece una especial reflexión. Yo no he sido nunca de grandes disfraces, y supongo que por eso, el karma  ha querido vengarse de tantos años haciendo tan poco caso al carnaval, haciéndome llevar un señor disfraz. Es evidente que no pudimos escoger, ya que las escuelas de samba se pasan meses preparando el carnaval, así que pretender escoger disfraz y escuela (cada escuela tiene un disfraz) a dos días del carnaval, era una batalla perdida.


Bé, doncs pobres de nosaltres no sabíem on ens ficàvem... És difícil d’expressar tot el que vam viure. Vam tenir els nostres 15 minuts de fama quan vam arribar a la zona del Sambódrom, la gent ens parava pel carrer per fer-se fotos amb nosaltres (és increïble com un simple gest de posar la teva mà sobre a la seva espatlla o posar-l'hi el teu barret, pot fer tant feliç a una persona... Si és que ja se que he nascut per això...). Un cop al backstage, quatre lliçons tècniques i a desfilar!

La primera sensació al veure el Sambódrom ple de gent és de absoluta sorpresa! Un cop assumida la sorpresa, la sensació és de satisfacció, de saber que aquella gent ha pagat autèntiques fortunes per veure’t desfilar (espero que si algú llegeix això i ho ha pagat, no es senti ofès!)...

Bromes a part, és un experiència vital impressionant. Ja puc esborrar-la de la llista de coses a fer abans de morir.

Bien, pues pobres de nosotros no sabíamos donde nos metíamos… Es difícil expresar todo lo que vivimos. Tuvimos nuestros 15 minutos de fama cuando llegamos a la zona del Sambódromo, la gente nos paraba por la calle para hacerse fotos con nosotros (es increíble como un simple gesto de poner tu mano sobre su hombro o ponerles tu sombrero, puede hacer tan feliz a una persona… Si es que ya se que he nacido para esto…). Una vez en el backstage, cuatro lecciones técnicas y a desfilar!

La primera sensación al ver el Sambódromo lleno de gente es de absoluta sorpresa! Una vez asumida esta sorpresa, la sensación pasa a ser de satisfacción, de saber que toda esa gente ha pagado auténticas fortunas por verte desfilar (espero que si alguien lee esto y lo ha pagado, no se sienta ofendido!)…

Bromas aparte, es una experiencia vital impresionante. Ya puedo tacharlo de la lista de cosas que hacer antes de morir.




Aquest és el video de la nostra escola. Minut 54...
Este es el video de nuestra escuela. Minuto 54...