Páginas

miércoles, 21 de septiembre de 2011

RÍO I LA SEVA PRÒPIA BOMBOLLA IMMOBILIÀRIA!

Avui fa dues setmanes que vaig trobar el pis on ara visc. Algo que sembla tan trivial com trobar pis, ha estat d’allò més complicat, molt més del que m’esperava. Han estat varies setmanes visitant pisos en mal estat, sense mobles i caríssims. Quan un marxa a un país com Brasil, no espera que sigui tan car, de fet, és inclús més car que llogar un pis a Barcelona. Era difícil de creure quan vaig arribar, ja que havia escoltat altres estudiants parlar de que viure a Brasil era molt barato...



Mundial 2014 i Olimpíades Río de Janeiro 2016. Casi res. Aquests són els motius de tots els meus mals de cap a l’hora de buscar pis. El preu de la vivenda s’ha disparat, tant el lloguer com la venda. El preu del lloguer a Río, només en el 2010, ha pujat un 160%, mentre que la venda ha vist duplicat el seu preu.

Com deia, desprès de recórrer immobiliàries, contactar amb pàgines web, trucar a particulars, ara ja puc dir que tinc una llar! Al final el pis ha arribat per la via menys esperada; una amiga d’una amiga, marxava a viure fora i deixava lliure el seu pis al barri de Botafogo. Sense cap mena de dubte, era el millor pis qualitat/preu que havíem vist fins aquell moment. Avui, complim dues setmanes al pis!

En honor a la gran troballa, vàrem fer una festa d’inauguració que va ser tot un èxit!! Vàrem invitar a la majoria de gent que coneixem a Río, pensant que desprès et falla gent. Doncs no va ser així. Pràcticament va venir tothom, arribant a ser 35 persones en un pis d’uns 70 metres quadrats (s’ha de restar la superfície de les habitacions, que estaven tancades)!! Si fos una discoteca, segur que haguéssim sobrepassat l'aforament màxim!

 Foto de la festa al nostre nou apartament. Encara faltava per arribar la meitat de la gent...

Ara que ja tinc pis, torno a veure molt i molt positiu que facin aquí el Mundial 2014 i Olimpíades a Río de Janeiro 2016. Realment estan fent una gran neteja i grans millores d’infraestructura. Brasil, i en concret Río de Janeiro, mereixien aquest reconeixement a nivell mundial. No em calen més de dos mesos per adonar-me de la grandiositat i de la preciositat que alberga aquesta ciutat.